lørdag 16. august 2014

Test av demper på nyløpet/forberedelser til jakt

Var på banen og skjøt inn noen jaktrifler til jakta sammen med en kammerat her forleden. Planen for høsten er å bruke Sauer'n til posteringsjakt. Etter innskytinga kom praten inn på det med brems på jakt, har demper på kortløpet mitt men den passer ikke nyløpet mitt. Viste seg at han hadde en demper liggende som passet løpet mitt. Da ble det en tur innom på banen på vei hjem igjen for en liten test/innskyting. Hadde bare med meg noen skudd med ammoen jeg brukte på NM 500 UNL. Erfaringene fra kortløpet var at ammo som gikk godt med brems ikke nødvendigvis gikk bra med demper og motsatt, så jeg var litt spent på hvordan det stemte med nyløpet.
Skjøt først 3 skudd med brems som satt 3 cm for høyt, deretter 3 skudd med demper som satt ned til venstre før jeg skrudde meg inn og skjøt 2 nye tre skudds serier (senter i øverste blink og i underkant på den nederste.
Kan ikke si annet enn at dette var en lovende start :)



Ble en ny tur på banen i dag for å teste en stige med 140 grs Nosler Accubond, ladet samtidig en stige med 139 grs Lapua Scenar OTM.

Først ute var Scenar'n, korrigerte siktet etter første serie.



Deretter sto Accubond for tur. Den gikk over all forventning :D
Ingen vits i å skyte noen ny stige her.




Da gjenstår det å lade litt ammo og ta en tur på banen for å verifisere klikktabellen, så er alt klart for jakta :)
Innskutt med Scenar må jeg skru 2 klikk til venstre for å være i senter med Accubond.

Liker Sauer'n bare mere og mere :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar