torsdag 14. mai 2015

Mye jobb, litt skyting og lite skriving............

Tidligere jobbet jeg 14/14 turnus, men nå er det 4/3 turnus, noe som gjør at det blir mindre tid til skyting. Samtidig har jeg en Samboer som har vært igjennom kreftoperasjon og stråling nå siden jul, så det har vært hektisk på alle plan. Men prøver å få til en tur på banen så ofte som mulig, holde skyteformen vedlike.

Arbeidsplassen :)

123 A-Max går veldig godt i Sauer'n med S&L løp og demper

Her 100 meter


500 meter


136 ScenarL fra samme skyteøkt


Inspirert av YouTube filmer fra USA der dem skyter noe de kaller milkjug shooting 1000 yard.
Lagde jeg å samboer'n vår egen verson og skjøt på 3dl fløte boks på 500 meter. Ettersom de der borte har stålplate bak melk kanna slik at de ser hvor de bommer så skjøt vi 1 skudd på stålplate før vi begynte å skyte på boksen. Reglene er enkle, du har 10 minutter og 10 skudd til rådighet til å treffe. Dvs vi hadde 11 skudd. 

Her er video'n fra min serie. 


Viste seg at jeg hadde to treff i boksen. Sentertreffet så jeg ikke, det jeg ser er det til venstre. Vinden snudde selvfølgelig etter skuddet på plata, spennende og utfordrende :)


Så er det de dager på banen at vinden er ei utfordring pluss at man kødder det til med rekylmottak. Men det er slikt man lærer av.......

Første skudd her er 9 til venstre, korrigerer og fortsetter... Dropper på skudd 9, skal bare lure inn det siste skuddet og får en 8'er. Men rifla fungerer, det er skytter'n som er det svake leddet

Denne ladningen har jeg brukt siden i fjor høst inkl NM i Numedal. Den funker den :)

2 treskudds serier


Cold barrel shot på 100 meter



En liten treningsøkt på 300 meter. Sjelden jeg skyter på den avstanden utenom test av ladninger.
Dropper'n går igjen som man ser. Mere trening og evnt litt forandring på oppsettet så blir det kanskje :)
Verifisering av klikk tabell'en
Rifla leverer den :) Rødt kryss er siktepunkt. Er litt lav på 250-350 (en klikk på 100 også om man er fin på det) justerte 1/4 moa opp på 420 og 500 i forhold til tabellen. Traff 4 fingre for høyt på 500 meter.
Brukte her lyddemper og samme Scenarladning som lengre opp.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar