torsdag 24. april 2014

En siste tur på banen i påska 2014

Etter Skjærtorsdagens resultater måtte jeg bare en tur til på banen. En ting var å verifisere 2-3 ladninger, men også det å rette opp litt på resultatene mellom meg og samboeren :)
Jeg har fått verifisert at Sauer'n er NM klar, men ikke skytter'n, og da er det bare en ting å gjøre....... Ny tur på banen :)

Hjemme var det sol og nydelig vær, knapt en vindpust. Så det så ut til å være en topp dag for skyting på 500 meter. Men på banen blåste det litt pluss en go del mirage utpå myra. Annslo vinden til å ligge mellom 2-4 ms kl halv 5 bakfra

Ett bilde av vindflaggene på 500 meter

Først ute var ScenarL 136 grs OTM, den er ladet til ca 890 ms. 1 skudd klarte å lure meg her, ellers er jeg veldig fornøyd.


Scenar 139 grs OTM

6 skudd med 136 grs på stål, en av de opp til venstre var fra verifiseringa før 10 skudden på papp.
102.5 mm


Samboer'n fikk skyte siste 5 skudd jeg hadde med 136 grs Scenar, dvs 4 med en  type friflukt og en med en annen friflukt (en rest fra skjærtorsdagen for å få til 5 skudd) Så hvem av de som er det 5. skuddet, det vet jeg ikke....


4 av dem sitter på ca 5,5 cm om jeg husker rett...........

Har jeg fått noen fete glis av fruen.....? JA......... :p
Som om ikke det var nok så skjøt vi 25 skudd BR50, og der slo hun meg med noen poeng... (hvor mange er fortrengt ;) )

Uansett så er jeg fornøyd med skytinga mi med tanke på forholdene.Og seriene som er blitt skutt med rifla disse 2 dagene viser at den er i rute.
Skjøt 5 skudd på stål (510 meter) skjærtorsdag med 139 grs Scenar, de satt på 4 cm. Tor Erik var vitne, ellers hadde jeg ikke turt å nevne det.
Det er bare skytter'n som trenger litt småjusteringer nå, så er jeg klar for NM 500 UNL i Juni :)



En ting til........ nå har jeg skutt på de nye poeng/gruppe skivene som skal brukes på NM, både i regn, overskyet og i sollys. Hullene ser jeg med 22x forstørrelse så lenge dem ikke sitter i det blå, enda jeg bare har en NF.......... ;)
Er godt fornøyd med skivene som forbundet har kommet frem til :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar