søndag 13. september 2015

Klubbmesterskap Nidaros Benkskytterklubb 500 UNL Gruppe/Poeng 29.08.2015

Klubbmesterskapet var for meg oppkjøring og konkuransetrening til NM 500 UNL helga etter på Sørlandet. I forbindelse med NM'n bygde jeg meg en ny to-fot, JAS F-Class bipod som jeg trengte å få teppet inn skyteteknikken litt bedre på. Jeg skyter ikke mindre grupper men føler jeg har mere kontroll på skytinga. Så til konkuranse blir det å bruke denne, så får Versa-pod'en være til jakt og stål. Vanligvis skytes gruppe og poeng hver for seg. Men her telte telte seriene for begge deler. Jeg gikk for poeng, dvs jeg korrigerte siktepunktet for å være i 10'n. Ikke nødvendigvis for tettest mulig gruppe.


Serie 1.

Brukt noen skudd på sighter skiva/gong for å få god følelsa. Men vinden, eller rettere sagt mangel på vind dro ut det ene skuddet.


Serie 2. 

Her stemte det meste, godt fornøyd med 99 :D


Serie 3. 

Lå likt med Tor Erik etter 2. Serie og så hva han skjøt i laget før meg. Så her skulle jeg safe og skjøt mange skudd på sighter......
Startet med 8 til høyre før jeg korrigere for vinden..


Her er tellende serien......... Hjelper ikke hvor godt en skyter på sighter når skuddene i tellende ikke står der en vil....


Resultatliste

1 sentrumstier eller 4 mm skilte mellom 1. og 2. Plass


Grei gjennomføring før NM'n og en fikk sjekket hva som fungerer eller ikke :D
Åshild imponerte stort, hennes første konkuranse etter operasjonen. Og kun skutt med frontrest i knapt en mnd før stevnet. Knallbra med 4. i poeng og 5 i gruppe. Mener hun lå som nr 2 i poeng etter 2 serier :D






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar